Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE POSKYTOVANIE SLUŽIEB V PERSONÁLNOM PORADENSTVE V OBLASTI VYHĽADÁVANIA A VÝBERU ZAMESTNANCOV (Headhunting)
 
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako ,,VOP“) upravujú podmienky poskytovania služieb v personálnom poradenstve v oblasti vyhľadávania a výberu zamestnancov (Headhunting) spoločnosťou AuJob s.r.o., sídlo Jelenia 11, 811 05 Bratislava, IČO: 35942207, zápis v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 36573/B (ďalej ako ,,Konzultant“) klientom (ďalej ako ,,Klient“).
 
 
Článok I.
Základné pojmy

Pod pojmom „pracovná zmluva“, na základe ktorej vykonáva zamestnanec pre Klienta prácu, sa rozumie okrem pracovnej zmluvy uzavretej podľa Zákonníka práce aj uzavretie dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru, ako aj uzavretie akejkoľvek obdobnej zmluvy, na základe ktorej bude vhodný kandidát (fakticky) vykonávať pre Klienta prácu, a to podľa osobitného predpisu napr. Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka a pod., a to bez ohľadu na to (v prípade, že zamestnanec vykonáva pre Klienta prácu), či zamestnanec uzatvoril pracovnú zmluvu s Klientom alebo treťou osobou (napr. osobou majetkovo a/alebo personálne prepojenou s Klientom, obchodným partnerom Klienta, dodávateľom Klienta a pod.).  
Zamestnancom“ sa rozumie vhodný kandidát, ktorý uzavrel pracovnú zmluvu, na základe ktorej vykonáva prácu pre Klienta.
Pod pojmom ,,Objednávka služieb“ sa rozumie záväzná dohoda medzi Klientom a Konzultantom na základe ktorej sa Konzultant zaväzuje vyvíjať pre Klienta činnosť smerujúcu k tomu, aby sa uzavrela s vhodným Kandidátom Pracovná zmluvu a Klient sa zaväzuje za túto činnosť zaplatiť Konzultantovi odplatu (províziu) dohodnutú v Objednávke služieb. Neoddeliteľnú súčasť Objednávky služieb tvoria tieto VOP.
Pod pojmom „práca“ sa rozumie osobné vykonávanie pracovnej alebo obdobnej činnosti pre Klienta vhodným kandidátom, podľa pokynov Klienta a v určenom pracovnom čase na základe pracovnoprávneho vzťahu alebo iného právneho vzťahu podľa osobitného predpisu.
Aktívny kandidát“ je osoba, ktorá si aktívne hľadá prácu, reaguje na inzerciu zverejnenú na pracovných internetových portáloch, internetovej stránky Konzultanta, kde má zverejnený svoj životopis, alebo ktorá Konzultanta osloví priamo, či už osobne návštevou Konzultanta alebo pošle Konzultantovi životopis prostredníctvom jeho internetovej stránky.
Pasívny kandidát“ je osoba, ktorá si aktívne prácu nehľadá, nemá v úmysle zmeniť prácu, až kým nie je priamo oslovená a motivovaná Konzultantom na konkrétnu pracovnú pozíciu. Osoba, ktorá si aktívne hľadá prácu, má viacero ponúk, no komunikáciou, prezentáciou, motiváciou reflektuje na pracovnú pozíciu Klienta.
Vhodný kandidát“ je osoba prezentovaná Klientovi z okruhu Aktívnych kandidátov alebo z okruhu Pasívnych kandidátov v súlade s týmito VOP.
Pokyn Klienta k vyhľadaniu vhodného zamestnanca/kandidáta na konkrétnu obsadzovanú pozíciu alebo „pokyn“ sa označuje objednávka alebo dokument v elektronickej alebo písomnej forme. Objednávka Klienta musí obsahovať: názov pozície, popis pozície – pracovnú náplň, zodpovednosti, požiadavky na vzdelanie, prax, jazykové znalosti, ďalej finančnú ponuku kandidátovi, kontaktnú osobu, dátum objednávky, meno, kontakt a v prípade neelektronického písomného styku i podpis osoby, ktorá objednávku urobila. 
Činnosťou Konzultanta alebo „činnosťou“ sa rozumie konanie Konzultanta, ktoré smeruje k tomu, aby bola uzavretá s vhodným kandidátom pracovná zmluva. Konzultant začne vyvíjať činnosť na základe pokynu od Klienta, alebo z vlastného podnetu.  Obsahom tejto činnosti je:
Vyhľadávanie vhodných kandidátov z okruhu Aktívnych kandidátov, konkrétne:
Výber vhodných Aktívnych kandidátov;
Preverovanie schopností a znalostí vhodných Aktívnych kandidátov;
Prezentovanie vhodných Aktívnych kandidátov Klientovi. 
Vyhľadávanie vhodných kandidátov z okruhu Pasívnych kandidátov, konkrétne:
Nadviazanie kontaktu s Pasívnymi kandidátmi;
Výber vhodných Pasívnych kandidátov;
Preverovanie schopností a znalostí vhodných Pasívnych kandidátov;
Prezentovanie vhodných Pasívnych kandidátov Klientovi.
Pod „prostriedkom“, ktoré využíva Konzultant pre zabezpečenie svojej činnosti sa  rozumie napríklad: 
vlastná databáza preverených vhodných Aktívnych alebo Pasívnych kandidátov;
vykonávanie činností smerujúcich k osloveniu a motivácií Pasívnych kandidátov;
priame oslovenie vybraných vhodných Aktívnych kandidátov alebo Pasívnych kandidátov;
uverejnenie aktuálnej pracovnej ponuky v masovokomunikačných prostriedkoch.
Pod pojmom „mzda“ sa rozumie akákoľvek odmena za výkon práce zamestnanca pre Klienta.
 
Článok II.
Práva a povinnosti Konzultanta

Konzultant vykonáva svoju činnosť v súlade s § 25 a nasl. zákona č. 5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
Činnosť podľa týchto VOP sa Konzultant zaväzuje vykonávať adekvátnym spôsobom s vynaložením odbornej starostlivosti, pričom bude dbať na záujmy a potreby Klienta, konať v súlade s jeho požiadavkami. Konzultant je povinný oznámiť Klientovi všetky dôležité skutočnosti, ktoré sa dozvie v súvislosti s vykonávaním činnosti ak má za to, že tieto informácie môžu mať vplyv na rozhodnutie Klienta. 
Konzultant na vlastné náklady vedie internú databázu vhodných kandidátov ako i vynakladá náklady na prístup k externým databázam vhodných kandidátov. V prípade, že v databázach nie je vedený vhodný kandidát zvolí Konzultant iný spôsob na vyhľadanie vhodného kandidáta. V záujme vyhľadania/nájdenia vhodného kandidáta Konzultant tiež najmä:
zastrešuje a financuje HR profesionálov,
inzeruje na platených pracovných portáloch, inzeruje na vlastnej internetovej stránke, inzeruje na sociálnych sieťach,
platí externé i interné databázové systémy, ktoré vedú CV vhodné na pozíciu v objednávke,
vyhľadáva, selektuje a oslovuje kandidátov na základe zverejnených CV,
telefonicky kontaktuje kandidátov za účelom preverenia ich schopností/znalostí a dohodnutia si stretnutia,
uskutočňuje pohovory s kandidátmi za účelom preverenia ich schopností/znalostí,
vypracúva podrobné prezentácie kandidátov po osobnostnej a technickej stránke,
uskutočňuje podrobný prieskum trhu v oblasti pôsobenia Klienta za účelom vyhľadania Pasívneho kandidáta priamo v/cez spoločnosti s podobným zameraním,
získava a nadväzuje kontakt s Pasívnym kandidátom,
prispôsobuje ponuku Klienta pre Pasívneho kandidáta tak, aby bola pre neho zaujímavá,
motivuje Pasívneho kandidáta na osobné stretnutie Konzultanta.
V internej databáze Konzultant eviduje/zaznamenáva všetky údaje súvisiace s vyhľadávaním vhodného kandidáta.
Konzultant zaháji svoju činnosť vykonávanú podľa týchto VOP ihneď po obdržaní pokynu od Klienta. Konzultant je oprávnený zaslať Klientovi prezentáciu vhodného kandidáta aj bez osobitného pokynu Klienta.
Konzultant je povinný ochraňovať všetky materiály, ktoré nie sú určené na rozširovanie a ktoré Klient písomne označí za dôverné.
Konzultant vykonáva činnosť podľa týchto VOP prostredníctvom svojich zamestnancov a za províziu.
 
Článok III.
Práva a povinnosti Klienta

Klient sa zaväzuje poskytovať Konzultantovi všetky potrebné údaje a informácie nevyhnuté  na výkon činnosti podľa týchto VOP.
Klient sa zaväzuje bezodkladne informovať Konzultanta o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na činnosť Konzultanta podľa týchto VOP.
Klient sa zaväzuje Konzultanta bezodkladne informovať e-mailom o zmene svojich požiadaviek na vhodných kandidátov. Pri zmene požiadaviek na kandidátov sa táto zmena považuje za novú objednávku, ktorú je Klient povinný zaslať Konzultantovi najneskôr nasledujúci deň po zmene požiadaviek na kandidáta. Pri zmene požiadaviek na kandidáta prináleží Konzultantovi provízia, ktorá bude navýšená o sumu, ktorá zodpovedá zvýšeným požiadavkám na vyhľadanie vhodného kandidáta.    
Klient je povinný najneskôr do 2 dní od obdržania prezentácie o vhodnom kandidátovi oznámiť termín a miesto konania pohovoru s týmto vhodným kandidátom, pričom termín pohovoru sa musí uskutočniť najneskôr do 7 dní od obdržania prezentácie. Po uskutočnení pohovoru je Klient bezodkladne, najneskôr však do 2 dní odo dňa konania pohovoru, povinný sa vyjadriť Konzultantovi k tomuto vhodnému kandidátovi, či kandidát uspel alebo neuspel. Najneskôr do 5 dní od pohovoru je Klient povinný sa Konzultantovi vyjadriť, či bude kandidátovi ponúknutá pracovná pozícia a do 15 dní od tohto vyjadrenia uzavrieť s Kandidátom pracovnú zmluvu (resp. zabezpečiť jej uzavretie), alebo vystaviť akceptačný list a kópiu akceptačného listu zaslať Konzultantovi. V prípade, že neuspel, je Klient povinný Konzultantovi konkrétne definovať, z akého dôvodu tento kandidát neuspel.
Klient sa zaväzuje, písomne alebo zaslaním e-mailovej správy, informovať Konzultanta o uzavretí pracovnej zmluvy s vhodným kandidátom, a to najneskôr nasledujúci deň po uzavretí pracovnej zmluvy.
Klienta sa zaväzuje zaplatiť Konzultantovi riadne a včas províziu dohodnutú v Objednávke služieb.
Ak má Klient záujem ponúknuť prezentovanému kandidátovi nižšiu mzdu ako je uvedená v objednávke, v popise pracovnej pozície od Klienta alebo v prezentácii kandidáta od Konzultanta, môže tak urobiť až na základe predchádzajúceho písomného súhlasu Konzultanta s uvedenou zmenou.
Klient  sa zaväzuje písomne informovať svojich zamestnancov podieľajúcich sa na výberoch kandidátov o právach a povinnostiach oboch strán a ostatných podmienkach ustanovených týmito VOP a Objednávkou služieb a zároveň sa zaväzuje bezodkladne ich informovať o akýchkoľvek zmenách.
V prípade, že je zadaná objednávka na konkrétnu pracovnú pozíciu, Klient posúva potenciálnych kandidátov Konzultantovi. Neplatí v prípade interných zamestnancov.
 

Článok IV.
Provízia

Konzultantovi vznikne nárok na províziu okamihom uzavretia pracovnej zmluvy s vhodným kandidátom. To neplatí v prípadoch podľa ods. 4 a/alebo ods. 5 tohto článku, kedy Konzultantovi vznikne nárok na províziu (už) za činnosť smerujúcu k uzavretiu pracovnej zmluvy resp. vytvorenie príležitosti pre uzatvorenie pracovnej zmluvy.  Klient je povinný uhradiť Konzultantovi províziu do 14 dní od uzavretia pracovnej zmluvy a to na základe faktúry vystavenej Konzultantom.
Nárok na províziu podľa ods. 1 prvá veta a vo výške podľa ods. 3. tohto článku Konzultantovi vznikne, ak k uzavretiu pracovnej zmluvy dôjde do troch rokov od prezentácie vhodného kandidáta Konzultantom Klientovi, a to aj v prípade, že tieto VOP zaniknú pred uzavretím pracovnej zmluvy medzi Klientom a vhodným kandidátom; povinnosť Klienta podľa článku III. ods. 5 týchto VOP tým nie je dotknutá. 
Klient a Konzultant sa dohodli na provízii vo výške uvedenej v Objednávke služieb.
Konzultant a Klient sa dohodli, že v nasledovných prípadoch (tzv. márneho plnenia objednávky):
ak Konzultant predloží Klientovi prezentáciu o vhodnom kandidátovi v súlade s podmienkami dohodnutými v týchto VOP a Objednávke služieb, avšak Klient si nesplní svoje povinnosti špecifikované v článku III. bod 4. týchto VOP; alebo
Klient pred prezentáciou vhodného kandidáta zruší svoju objednávku/pokyn podľa čl. II ods. 5 týchto VOP; alebo
Klient v rozpore s čl. III. ods. 7 týchto VOP ponúkne bez  predchádzajúceho písomného súhlasu Konzultanta kandidátovi nižšiu mzdu,
vznikne Konzultantovi nárok na províziu vo výške zodpovedajúcej 2/3 provízie dohodnutej v Objednávke služieb, ktorú je Klient povinný uhradiť na základe faktúry vystavenej Konzultantom. Konzultant však má nárok na (celú) províziu podľa tohto článku VOP, ak k uzavretiu pracovnej zmluvy dôjde do troch rokov od prezentácie vhodného kandidáta Konzultantom Klientovi. Povinnosť Klienta podľa článku III. ods. 5 tým nie je dotknutá.  Klient je takomto prípade povinný zaplatiť zostávajúcu 1/3 provízie Konzultantovi do 14 dni od uzavretia pracovnej zmluvy na základe faktúry vystavenej Konzultantom. 
V prípade, že došlo k niektorému z prípadov márneho plnenia objednávky (ods. 4 tohto článku) a Klient má záujem o pokračovanie vo vyhľadávaní vhodného kandidáta, pokyn Klienta o pokračovanie vo vyhľadávaní vhodného kandidáta sa považuje za nový pokyn (novú objednávku). Ak však Klient uzavrie pracovnú zmluvu s kandidátom prezentovaným Konzultantom pred okamihom márneho plnenia objednávky je Klient povinný zaplatiť (len) zostávajúcu 1/3 provízie, a to do 14 dni od uzavretia pracovnej zmluvy na základe faktúry vystavenej Konzultantom. 
Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, Klient je povinný uhradiť Konzultantovi províziu do 14 dní od uzavretia pracovnej zmluvy, a to na základe faktúry vystavenej Konzultantom.
Klient a Konzultant sa v zmysle ustanovenia § 71 a nasl. zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení dohodli, že faktúra vyhotovená Konzultantom môže byť Klientovi poslaná/doručená elektronicky, a to tak, že faktúra bude Klientovi predložená ako príloha e – mailovej správy vo formáte PDF (ďalej len „elektronická faktúra“). Klient podpisom Objednávky potvrdzuje svoj súhlas s posielaním elektronickej faktúry. Klient berie na vedomie, že otvorenie e-mailovej správy, ktorej prílohou bude elektronická faktúra nebude chránené heslom proti neoprávnenému prístupu k údajom. Klient podpisom týchto VOP potvrdzuje, že si je vedomý svojej zodpovednosti za ochranu údajov na elektronickej faktúre posielanej na ním určenú e-mailovú adresu pred prístupom tretích osôb. Konzultant nezodpovedá za akúkoľvek škodu spôsobenú Klientovi prístupom neoprávnených osôb k údajom na elektronickej faktúre. V prípade, že Konzultant neposlal/nedoručil Klientovi elektronickú faktúru, odošle/doručí Konzultant faktúru Klientovi poštou.
Provízia podľa tejto zmluvy sa považuje za uhradenú dňom pripísania dlžnej čiastky v prospech účtu Konzultanta. Za omeškanú platbu sa na účely uplatnenia prípadných zákonných či dohodnutých sankcií nepovažuje platba, ktorá bola pripísaná na účet Konzultanta po lehote splatnosti, ak je preukázané, že platba bola odpísaná z účtu Klienta najneskôr jeden deň pred uplynutím lehoty splatnosti.
V prípade omeškania so zaplatením provízie je Klient povinný zaplatiť Konzultantovi úrok z omeškania vo výške 0,07 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
Konzultant má nárok na províziu i v prípade, že prezentoval Klientovi vhodného kandidáta, ktorého mal Klient už vo svojej databáze, ale Klient sa nestretol s týmto vhodným kandidátom v priebehu predchádzajúcich štyroch týždňov od prezentácie na osobnom pohovore za účelom overenia jeho praktických a osobnostných kvalít na akúkoľvek pracovnú pozíciu, a takéhoto kandidáta Klient zamestná.
Konzultant má nárok na províziu i v tom prípade, ak Konzultant prezentoval Klientovi vhodného kandidáta, ktorý bol však súčasne prezentovaný Klientovi aj treťou osobou, poskytujúcou služby v oblasti personálneho poradenstva, avšak táto tretia osoba nebola s vhodným kandidátom v osobnom kontakte za účelom preverenia jeho praktických a osobnostných kvalít na pracovnú pozíciu, alebo tretia osoba nemá súhlas so spracovaním osobných údajov, alebo došlo k porušeniu Čl. III ods. 9. týchto VOP a  takéhoto kandidáta Klient zamestná.
Všetky poplatky spojené s bankovým prevodom provízie z účtu Klienta na účet Konzultanta znáša v plnej výške Klient.
 
Článok V.
Osobitné dojednania
 
Klient sa zaväzuje, že v lehote troch rokov od prezentácie vhodného kandidáta (a to bez ohľadu na to, či táto objednávka trvá alebo bola skončená) Konzultantom Klientovi, nebude bez predchádzajúceho písomného súhlasu Konzultanta, či už priamo alebo nepriamo, kontaktovať vhodných prezentovaných kandidátov, za účelom akéhokoľvek rokovania o uzavretí Pracovnej zmluvy pre seba alebo pre akékoľvek tretie osoby.
V prípade porušenia povinnosti podľa ods. 1 tohto článku je Konzultant oprávnený požadovať od Klienta zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške trojnásobku dohodnutej provízie v Objednávke služieb. Zmluvnú pokutu je Klient povinný zaplatiť do 7 dní odo dňa doručenia výzvy na jej zaplatenie zo strany Konzultanta.  Ustanovenie § 373 Obchodného zákonníka tým nie je dotknuté.
V prípade porušenia povinnosti podľa článku III. ods. 5 týchto VOP, je Konzultant oprávnený požadovať od Klienta zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške trojnásobku dohodnutej provízie v Objednávke služieb. Zmluvnú pokutu  je Klient povinný zaplatiť do 7 dní odo dňa doručenia výzvy na zaplatenie zo strany Konzultanta. Ustanovenie § 373 Obchodného zákonníka tým nie je dotknuté.
V prípade súbežného vyhľadávania vhodného kandidáta Konzultantom a Klientom, je Konzultant ako aj Klient povinný overiť si u kandidáta skutočnosť, či kandidát v tejto súvislosti nebol kontaktovaný za účelom dohodnutia pohovoru Klientom alebo Konzultantom. V prípade, že Konzultant alebo Klient zistí, že vhodný kandidát už bol kontaktovaný za účelom dohodnutia osobného, alebo online stretnutia, zaväzuje sa túto skutočnosť rešpektovať a kandidát sa bude považovaný za kandidáta toho, kto kandidáta za účelom dohodnutia osobného, alebo online stretnutia kontaktoval ako prvý.
Klient ani Konzultant nie sú oprávnení počas trvania tejto zmluvy a ani 12 mesiacov po jej ukončení, uzavrieť pracovnú zmluvu so zamestnancom Klienta alebo Konzultanta (druhej strany). To neplatí, ak Klient alebo Konzultant uzavrel pracovnú zmluvu so zamestnancom a mal na takéto uzavretie písomný súhlas od zamestnávateľa, t.j. druhej strany. O udelenie písomného súhlasu musí Klient alebo Konzultant požiadať ešte pred prvým stretnutím, ktorého účelom má byť pracovná ponuka zamestnancovi Klienta alebo Konzultanta. Písomný súhlas musí byť opatrený pečiatkou a podpísaný kompetentnou osobou. V prípade, že Klient alebo Konzultant, ktorého zamestnanec sa zamestnal u druhej strany bez písomného súhlasu, má nárok požadovať zmluvnú pokutu vo výške 20.000,- €, ktorú je porušujúca strana povinná zaplatiť do 7 dní odo dňa doručenia výzvy na jej zaplatenie.
 
Článok VI.
Ochrana osobných údajov
 
v zmysle Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len “Zákon“)
 
 
V zmysle ust. § 5 Zákona a na účely týchto VOP sa za Prevádzkovateľa považuje Klient a za Sprostredkovateľa Konzultant. 
Predmetom tohto článku je poverenie Sprostredkovateľa Prevádzkovateľom spracúvaním osobných údajov dotknutých osôb v rozsahu dojednaným v tomto článku.
Účelom spracúvania osobných údajov Sprostredkovateľom v mene Prevádzkovateľa je získavanie a iné spôsoby obdržania osobných údajov uchádzačov o zamestnanie, ich následné vyhodnocovanie podľa zadania Prevádzkovateľa a prezentácia vhodných uchádzačov o zamestnanie Prevádzkovateľovi.
Dotknutými osobami sú: uchádzači o zamestnanie s ktorými Prevádzkovateľ uzatvoril pracovný pomer na základe činnosti Sprostredkovateľa a tento pracovný pomer stále trvá.
Konzultant je oprávnený začať so spracúvaním osobných údajov v mene Klienta dňom podpisu Objednávky služieb.
Klient a Konzultant sa dohodli na nasledujúcich podmienkach spracúvania osobných údajov:
Sprostredkovateľ je oprávnený pri spracúvaní osobných údajov vykonávať výlučne nasledovné
operácie: získavať, prehliadať, vyhľadávať a/alebo kombinovať spracúvané osobné údaje.
Sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje v rozsahu v akom mu boli poskytnuté dotknutými
osobami a to:
meno, priezvisko, rodné priezvisko, titul, akademická hodnosť,
trvalé bydlisko, prechodné bydlisko,
údaje o vzdelaní a praxi,
údaje o zamestnávateľoch,
ďalšie osobné údaje, ktoré uchádzač poskytol v rámci životopisu a výberového konania  potrebné na  splnenie účelu spracúvania (napríklad fotografia tváre),
osobné údaje spracúvané na potvrdeniach, osvedčenia o absolvovaných skúškach a vzdelávacích aktivitách,
kontaktné telefónne číslo, faxové číslo a adresa elektronickej pošty,
podpis.
Klient a Konzultant majú povinnosť počas spracúvania osobných údajov zabezpečiť dodržiavanie bezpečnostných opatrení, t. j. technických, organizačných a personálnych opatrení, ktoré sú potrebné na eliminovanie a minimalizovanie hrozieb a rizík z hľadiska narušenia bezpečnosti, spoľahlivosti a funkčnosti.
Sprostredkovateľ zodpovedá za bezpečnosť spracúvaných osobných údajov tým, že ich chráni pred odcudzením, stratou, poškodením, krádežou, neoprávneným zničením, zneužitím, neautorizovanou zmenou, neoprávneným prístupom, sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením. Sprostredkovateľ je za týmto účelom povinný prijať primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracovania osobných údajov.
Sprostredkovateľ nie je oprávnený poskytnúť, sprístupniť a/alebo zverejniť osobné údaje dotknutých osôb tretím stranám, ak mu táto povinnosť nevyplýva z osobitného zákona.
Sprostredkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Prevádzkovateľovi každý prípad podozrenia úniku, straty, poškodenia, krádeže, neoprávneného zničenia, zneužitia, neautorizovanej zmeny, neoprávneného prístupu, sprístupnenia, poskytnutia alebo zverejnenia spracúvaných osobných údajov dotknutých osôb.
Prevádzkovateľ je povinný oznámiť úradu porušenie ochrany osobných údajov do 72 hodín po tom, ako sa o ňom dozvedel, to neplatí, ak nie je pravdepodobné, že porušenie ochrany osobných údajov povedie k riziku pre práva fyzickej osoby.
Sprostredkovateľ je povinný poskytnúť Prevádzkovateľovi informácie potrebné na preukázanie plnenia povinností a poskytnúť súčinnosť v rámci auditu ochrany osobných údajov dotknutých osôb a kontroly zo strany Prevádzkovateľa alebo audítora, ktorého poveril prevádzkovateľ. 
Sprostredkovateľ je povinný poskytnúť Prevádzkovateľovi potrebnú súčinnosť pri plnení povinnosti reagovať na žiadosti o výkon práv dotknutej osoby.
Sprostredkovateľ je povinný poskytnúť Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky potrebnú súčinnosť pri plnení jeho úloh.
Sprostredkovateľ nie je oprávnený prenášať osobné údaje do tretích krajín, v ktorých nie je zaručená primeraná úroveň ochrany osobných údajov.
Sprostredkovateľ je povinný po ukončení platnosti tejto zmluvy odovzdať Prevádzkovateľovi všetky spracúvané osobné údaje alebo ich zlikvidovať.
Klient a Konzultant majú povinnosť zabezpečiť, aby sa osoby oprávnené spracúvať osobné údaje zaviazali, že zachovajú dôvernosť informácií.
Sprostredkovateľ je oprávnený uskutočňovať spracúvanie osobných údajov:
prostredníctvom svojich oprávnených osôb, riadne poučených o právach a povinnostiach oprávnených osôb v zmysle platných právnych predpisov.
prostredníctvom iných sprostredkovateľov, pričom je sprostredkovateľ povinný v zmluve alebo     inom právnom úkone tomuto ďalšiemu sprostredkovateľovi  uložiť rovnaké povinnosti týkajúce  sa ochrany osobných údajov, ako sú ustanovené v tejto zmluve medzi prevádzkovateľom a  sprostredkovateľom, a to najmä poskytnutie dostatočných záruk na prijatie primeraných technických a organizačných opatrení tak, aby spracúvanie osobných údajov spĺňalo  požiadavky Zákona. 
Prevádzkovateľ a sprostredkovateľ sú povinní prijať so zreteľom na najnovšie poznatky, na náklady na vykonanie opatrení, na povahu, rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov a na riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva fyzických osôb primerané technické a organizačné opatrenia na zaistenie úrovne bezpečnosti primeranej tomuto riziku.
Klient a Konzultant sa dohodli na spôsobe zabezpečenia ochrany osobných údajov dotknutých osôb  v zasielaných dokumentoch vo forme šifrovania dokumentov heslom, ktoré si pri podpise Objednávky služieb odovzdali.
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že pri výbere Sprostredkovateľa dbal na jeho odbornú, technickú, organizačnú a personálnu spôsobilosť a jeho schopnosť zaručiť bezpečnosť spracúvaných osobných údajov v súlade so zmluvou a Zákonom o ochrane osobných údajov v platnom znení, a tiež prihliadal na to, aby udelením tohto poverenia na spracovanie osobných údajov neboli ohrozené práva a právom chránené záujmy dotknutých osôb.
Sprostredkovateľ vyhlasuje, že má odbornú, technickú, organizačnú a personálnu spôsobilosť na spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb a schopnosť zabezpečiť bezpečnosť spracúvania osobných údajov dotknutých osôb v súlade so zmluvou a Zákonom o ochrane osobných údajov v platnom znení. Sprostredkovateľ je povinný dbať na to, aby pri spracúvaní osobných údajov neboli ohrozené práva a právom chránené záujmy dotknutých osôb.
Sprostredkovateľ je oprávnený začať so spracúvaním osobných údajov dotknutých osôb podpisu Objednávky služieb.
 
 
Článok VII.
Záverečné ustanovenia

Podpisom Objednávky služieb vyjadruje Klient svoj súhlas s týmito VOP a tieto VOP sú záväzné pre obe strany.
Konzultant si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Zmena môže byť iba v písomnej forme a nadobúda účinnosť dňom doručenia nového znenia VOP Klientovi.
Práva a povinnosti neupravené týmito VOP sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení, ako aj ďalšími právnymi predpismi Slovenskej republiky.
 
 
 
V Bratislave, dňa ……………..2024                                                                   V Bratislave, dňa ……………..2024
 
 
Klient:                                                                                                                  Konzultant:
 
 
 
 
………………………………………                                                                              ………………………………………
                                                                                                                              za AuJob s.r.o.
                                                                                                                              Peter Ulbrik
 
 

Kontaktujte nás

Máte záujem o naše služby? Vyplňte krátky formulár a čoskoro sa vám ozveme. Ak preferujete nám zavolať, môžete tak spraviť na tel. č.:

+421 902 933 116